Program zajęć wyrównawczych z języka angielskiego dla klasy V
AUTOR PROGRAMU I PROWADZĄCY ZAJĘCIA:
Magdalena Nowak
OPIS PROGRAMU:
Program zajęć wyrównawczych z języka angielskiego został przygotowany dla uczniów klasy V szkoły podstawowej, jest on zgodny z programem nauczania języka angielskiego klasie V i uwzględnia realizację podstawowych treści programowych. Prowadzenie dodatkowych zajęć wyrównawczych ma na celu uzyskanie lepszych wyników w nauce, utrwalenie wcześniej zdobytych wiadomości w zakresie języka oraz niwelowanie deficytów wiedzy wynikających z nieznajomości struktur gramatyczno-leksykalnych i słownictwa poprzez zastosowanie różnorodnych metod nauczania języków obcych. Program zakłada realizację 1 godziny tygodniowo przez cały rok szkolny.
CELE PROGRAMU
Cele ogólne:
· Wyrównanie braków w wiadomościach i umiejętnościach uczniów
· Wzbogacenie słownictwa
· Przygotowanie uczniów do wykorzystywania języka angielskiego w sytuacjach życiowych
· Zwiększenie motywacji do nauki języka angielskiego
· Zwiększenie pewności siebie u ucznia posługującego się językiem angielskim
Cele szczegółowe:
· Rozwijanie umiejętności czytania i pisania w języku angielskim
· Rozwijanie sprawności mówienia i słuchania
· Rozpoznawanie w zdaniach odpowiednich struktur gramatycznych
· Kształtowanie umiejętności samodzielnego tworzenia wypowiedzi pisemnych i ustnych
· Doskonalenie czytania ze zrozumieniem
· Skuteczne używanie języka w codziennych sytuacjach
· Wyrabianie umiejętności pracy z pomocami dydaktycznymi ( słowniki, filmy)
· Kształcenie umiejętności pracy w parach i grupach
Metody pracy:
· Metoda audiolingwalna (wspólne recytowanie, śpiewanie, powtarzanie)
· TPR
· Metoda komunikacyjna
· Historyjki
· Prace projektowe (plakat, album)
· Gry językowe i piosenki
Formy pracy:
· Praca indywidualna
· Praca grupowa
· Praca w parach
Przewidywane efekty:
· Wzbogacenie słownictwa
· Zdobycie umiejętności samodzielnego tworzenia prostych wypowiedzi ustnych i pisemnych
· Rozpoznawanie czasów gramatycznych
· Poprawne czytanie krótkich tekstów
· Znajomość kultury krajów anglojęzycznych
· Sprawne posługiwanie się słownikami językowymi
· Zdobycie pewności siebie w posługiwaniu się językiem
· Poznanie różnorodnych technik uczenia się
TEMATYKA ZAJĘĆ:
Słownictwo:
· Pomieszczenia w domu
· Nazwy członków rodziny
· Liczby 1-100
· Nazwy zwierząt
· Ubrania
· Nazwy czynności
· Nazwy miejsc w szkole i w mieście
· Nazwy instrumentów muzycznych
· Nazwy związane z komputerem
· Nazwy geograficzne
· Zawody
· Państwa i narodowości
· Halloween/Boże Narodzenie/ Wielkanoc
Gramatyka:
· Czasownik „to be” w czasie teraźniejszym
· Czasownik „have got”
· Czasownik „can”
· Przedimki a/an, the
· There is /There are
· Czas Present Simple
· Wyrażenie „I’d like to…”
· Czas Present Continuous
· Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne
· Stopniowanie przymiotników
· Czasownik „to be” w czasie przeszłym
· Czas Past Simple
Sposób ewaluacji:
Opracowanie i przeprowadzenie wśród uczniów ankiety oceniającej efektywność i atrakcyjność zajęć.
SZCZEGÓŁOWY PROGRAM PRACY
Semestr I
| 
 
 Lp  | 
 
 Temat  | 
 
 Słownictwo, gramatyka, funkcje językowe  | 
 
 Liczba godzin  | 
| 
 1  | 
 Witanie się, czasownik „to be” w czasie teraźniejszym.  | 
 -przedstawianie siebie i członków swojej rodziny -czasownik „to be”- formy przeczące, pytające i twierdzące -przymiotniki  | 
 1  | 
| 
 2  | 
 Wyrażenia There is /There are, przyimki miejsca.  | 
 -określanie miejsca -opisywanie pomieszczeń w domu  | 
 1  | 
| 
 3  | 
 Czasowniki „ have got” i „can”- zdania twierdzące, przeczące i pytające.  | 
 -pytanie o posiadanie przedmiotów -określanie stanu posiadania -czasownik „have got” -czasownik „can”  | 
 1  | 
| 
 4  | 
 Wprowadzenie słownictwa związanego z ubiorem.  | 
 -nazwy ubrań -opisywanie ubioru -kupowanie i sprzedawanie ubrań  | 
 1  | 
| 
 5  | 
 Czas Present Simple- zdania twierdzące.  | 
 -określanie częstotliwości wykonywania czynności -przysłówki częstotliwości -czas Present Simple  | 
 1  | 
| 
 6  | 
 Czas Present Simple- przeczenia i pytania.  | 
 Uzyskiwanie informacji i udzielanie odpowiedzi -czas Present Simple  | 
 1  | 
| 
 7  | 
 Rozwijanie umiejętności pisania- opisywanie osób.  | 
 - opisywanie zwyczajów członków swojej rodziny -czas Present Simple  | 
 1  | 
| 
 8  | 
 Wyrażenie I’d like to…  | 
 -opisywanie swoich preferencji -pisanie zaproszenia  | 
 1  | 
| 
 9  | 
 Rozwijanie umiejętności czytania- wyrażenia „some, any”, przedimki a/an.  | 
 -wyrażenie there is/are -opisywanie powieszczeń w szkole - praca z tekstem -wyszukiwanie prostych informacji  | 
 1  | 
| 
 10  | 
 Rozwijanie umiejętności komunikacji- dialog w restauracji.  | 
 -nazwy żywności -zamawianie jedzenia i picia w restauracji -pisanie menu  | 
 1  | 
| 
 11  | 
 Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne.  | 
 -określanie ilości różnych produktów -pytania How much/ How many  | 
 1  | 
| 
 12  | 
 Zaimki dopełnieniowe i osobowe.  | 
 -podawanie swoich upodobań -opisywanie miejsc i czynności  | 
 1  | 
| 
 13  | 
 Opisywanie wybranej gwiazdy muzyki lub zespołu muzycznego- praca projektowa.  | 
 - słownictwo związane z muzyką -wypowiadanie się na temat swoich upodobań muzycznych  | 
 1  | 
| 
 14  | 
 Czas Present Continuous- zdania twierdzące.  | 
 -opisywanie czynności odbywających się w danej chwili -czas Present Continuous  | 
 1  | 
| 
 15  | 
 Czas Present Continuous- przeczenia i pytania.  | 
 - opisywanie czynności odbywających się w danej chwili -czas Present Continuous -składanie propozycji  | 
 1  | 
| 
 16  | 
 Wprowadzenie słownictwa związanego z komputerem.  | 
 -czas Present Continuous -kupowanie sprzętu komputerowego -wyrażenia dnia codziennego -scenka w sklepie  | 
 1  | 
| 
 17  | 
 Przedimki a/an, the.  | 
 - ćwiczenia gramatyczne z przedimkami - rozumienie tekstu czytanego  | 
 1  | 
| 
 18  | 
 Porównanie czasów teraźniejszych.  | 
 -czas Present Simple -czas Present Continuous  | 
 1  | 
Semestr II
| 
 
 Lp  | 
 
 Temat  | 
 
 Słownictwo, gramatyka, funkcje językowe  | 
 
 Liczba godzin  | 
| 
 1  | 
 Wprowadzenie słownictwa związanego ze światem przyrody.  | 
 -opisywanie ulubionych miejsc - pisanie pocztówki -czas Present Simple  | 
 1  | 
| 
 2  | 
 Stopniowanie przymiotników- stopień wyższy.  | 
 -stopniowanie przymiotników -porównywanie cech przedmiotów i osób  | 
 1  | 
| 
 3  | 
 Stopniowanie przymiotników- stopień wyższy i najwyższy.  | 
 -stopniowanie przymiotników -wyrażanie opinii na temat różnych zwierząt i miejsc  | 
 1  | 
| 
 4  | 
 Stopniowanie przymiotników- ćwiczenia.  | 
 -opisywanie miejsc i krajobrazów -porównywanie miejsc  | 
 1  | 
| 
 5  | 
 Nazwy miejsc w mieście.  | 
 -przyimki miejsca -określanie położenia miejsc w mieście  | 
 1  | 
| 
 6  | 
 Czasownik „to be” w czasie przeszłym.  | 
 -opisywanie czynności wykonywanych w czasie przeszłym -czasownik „to be” -wyrażenia There was/ There were  | 
 1  | 
| 
 7  | 
 Wskazywanie drogi.  | 
 -czasownik „to be” -wyrażenia There was/ There were -wskazywanie drogi  | 
 1  | 
| 
 8  | 
 Rozwijanie umiejętności czytania i pisania.  | 
 -opisywanie miast i mniejszych miejscowości -opisywanie atrakcji turystycznych  | 
 1  | 
| 
 9  | 
 Wprowadzenie słownictwa związanego z pracą i zawodem.  | 
 -wypowiadanie się na temat swoich preferencji związanych z przyszłym zawodem  | 
 1  | 
| 
 10  | 
 Czas Past Simple-zdania twierdzące.  | 
 -czasowniki regularne -czasowniki nieregularne -czytanie za zrozumieniem  | 
 2  | 
| 
 11  | 
 Czasownik modalny „could”.  | 
 -relacjonowanie wydarzeń z przeszłości -rozmowa telefoniczna  | 
 1  | 
| 
 12  | 
 Pisanie listu do przyjaciela.  | 
 -pisanie listu prywatnego -czas Past Simple -wydarzenia z przeszłości  | 
 1  | 
| 
 13  | 
 Czas Past Simple- ćwiczenia.  | 
 -opisywanie sławnych osób, idoli w czasie przeszłym.  | 
 1  | 
| 
 14  | 
 Nazwy państw i narodowości.  | 
 -określanie położenia państwa na mapie -wyrażenie „I would like to”  | 
 1  | 
| 
 15  | 
 Czas Past Simple- przeczenia.  | 
 -opisywanie wydarzeń z przeszłości -czas Past Simple -opisywanie minionych wakacji  | 
 1  | 
| 
 16  | 
 Czas Past Simple- pytania.  | 
 -zaimki pytające -pytanie o wydarzenia z przeszłości  | 
 1  | 
| 
 17  | 
 Pisanie wiadomości e-mail.  | 
 - pisanie e-maila o wydarzeniu z przeszłości -spójnik „when”, „because”  | 
 1  | 
| 
 18  | 
 Czas Past Simple- podsumowanie wiadomości.  | 
 -opisywanie krajów anglojęzycznych.  | 
 1  | 









.png)






.jpg)
