Strona główna → Program zajęć wyrównawczych z języka angielskiego dla klasy V

Program zajęć wyrównawczych z języka angielskiego dla klasy V

AUTOR PROGRAMU I PROWADZĄCY ZAJĘCIA:

Magdalena Nowak

OPIS PROGRAMU:

Program zajęć wyrównawczych z języka angielskiego został przygotowany dla uczniów klasy V szkoły podstawowej, jest on zgodny z programem nauczania języka angielskiego klasie V i uwzględnia realizację podstawowych treści programowych. Prowadzenie dodatkowych zajęć wyrównawczych ma na celu uzyskanie lepszych wyników w nauce, utrwalenie wcześniej zdobytych wiadomości w zakresie języka oraz niwelowanie deficytów wiedzy wynikających z nieznajomości struktur gramatyczno-leksykalnych i słownictwa poprzez zastosowanie różnorodnych metod nauczania języków obcych. Program zakłada realizację 1 godziny tygodniowo przez cały rok szkolny.

 CELE PROGRAMU

Cele ogólne:

·        Wyrównanie braków w wiadomościach i umiejętnościach uczniów

·        Wzbogacenie słownictwa

·        Przygotowanie uczniów do wykorzystywania języka angielskiego w sytuacjach życiowych

·        Zwiększenie motywacji do nauki języka angielskiego

·        Zwiększenie pewności siebie u ucznia posługującego się językiem angielskim

 

Cele szczegółowe:

·        Rozwijanie umiejętności czytania i pisania w języku angielskim

·        Rozwijanie sprawności mówienia i słuchania

·        Rozpoznawanie w zdaniach odpowiednich struktur gramatycznych

·        Kształtowanie umiejętności samodzielnego tworzenia wypowiedzi pisemnych i ustnych

·        Doskonalenie czytania ze zrozumieniem

·        Skuteczne używanie języka w codziennych sytuacjach

·        Wyrabianie umiejętności pracy z pomocami dydaktycznymi ( słowniki, filmy)

·        Kształcenie umiejętności pracy w parach i grupach

 

Metody pracy:

·        Metoda audiolingwalna (wspólne recytowanie, śpiewanie, powtarzanie)

·        TPR

·        Metoda komunikacyjna

·        Historyjki

·        Prace projektowe (plakat, album)

·        Gry językowe i piosenki

Formy pracy:

·        Praca indywidualna

·        Praca  grupowa

·        Praca w parach

 

Przewidywane efekty:

·        Wzbogacenie słownictwa

·        Zdobycie umiejętności samodzielnego tworzenia prostych wypowiedzi ustnych i pisemnych

·        Rozpoznawanie czasów gramatycznych

·        Poprawne czytanie krótkich tekstów

·        Znajomość kultury krajów anglojęzycznych

·        Sprawne posługiwanie się słownikami językowymi

·        Zdobycie pewności siebie w posługiwaniu się językiem

·        Poznanie różnorodnych technik uczenia się

 

 

TEMATYKA ZAJĘĆ:

 Słownictwo:

·        Pomieszczenia w domu

·        Nazwy członków rodziny

·        Liczby 1-100

·        Nazwy zwierząt

·        Ubrania

·        Nazwy czynności

·        Nazwy miejsc w szkole i w mieście

·        Nazwy instrumentów muzycznych

·        Nazwy związane z komputerem

·        Nazwy geograficzne

·        Zawody

·        Państwa i narodowości

·        Halloween/Boże Narodzenie/ Wielkanoc

 

 Gramatyka:

·        Czasownik „to be” w czasie teraźniejszym

·        Czasownik „have got”

·        Czasownik „can”

·        Przedimki a/an,  the

·        There is /There are

·        Czas Present Simple

·        Wyrażenie „I’d like to…”

·        Czas Present Continuous

·        Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne

·        Stopniowanie przymiotników

·        Czasownik „to be”  w czasie przeszłym

·        Czas Past Simple

 Sposób ewaluacji:

Opracowanie i przeprowadzenie wśród uczniów ankiety oceniającej efektywność i atrakcyjność zajęć.

SZCZEGÓŁOWY PROGRAM PRACY

Semestr I

 

Lp

 

Temat

 

Słownictwo, gramatyka, funkcje językowe

 

 Liczba godzin

1

Witanie się, czasownik „to be” w czasie teraźniejszym.

-przedstawianie siebie i członków swojej rodziny

-czasownik „to be”- formy przeczące, pytające i twierdzące

-przymiotniki

1

2

Wyrażenia There is /There are, przyimki miejsca.

-określanie miejsca

-opisywanie pomieszczeń w domu

1

3

Czasowniki „ have got” i „can”- zdania twierdzące, przeczące i pytające.

-pytanie o posiadanie przedmiotów

-określanie stanu posiadania

-czasownik „have got”

-czasownik „can”

1

4

Wprowadzenie słownictwa związanego z ubiorem.

-nazwy ubrań

-opisywanie ubioru

-kupowanie i sprzedawanie ubrań

1

5

Czas Present Simple- zdania twierdzące.

-określanie częstotliwości wykonywania czynności

-przysłówki częstotliwości

-czas Present Simple

1

6

Czas Present Simple- przeczenia i pytania.

Uzyskiwanie informacji i udzielanie odpowiedzi

-czas Present Simple

1

7

Rozwijanie umiejętności pisania- opisywanie osób.

- opisywanie zwyczajów członków swojej rodziny

-czas Present Simple

1

8

Wyrażenie I’d like to…

-opisywanie swoich preferencji

-pisanie zaproszenia

1

9

Rozwijanie umiejętności czytania- wyrażenia „some, any”, przedimki a/an.

-wyrażenie there  is/are

-opisywanie powieszczeń w szkole

- praca z tekstem

-wyszukiwanie prostych informacji

1

10

Rozwijanie umiejętności komunikacji- dialog w restauracji.

-nazwy żywności

-zamawianie jedzenia i picia w restauracji

-pisanie menu

1

11

Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne.

-określanie ilości różnych produktów

-pytania How much/ How many

1

12

Zaimki dopełnieniowe i osobowe.

-podawanie swoich upodobań

-opisywanie miejsc i czynności

1

13

Opisywanie wybranej gwiazdy muzyki lub zespołu muzycznego- praca projektowa.

- słownictwo związane z muzyką

-wypowiadanie się na temat swoich upodobań muzycznych

1

14

Czas Present Continuous- zdania twierdzące.

-opisywanie czynności odbywających się w danej chwili

-czas Present Continuous

1

15

Czas Present Continuous- przeczenia i pytania.

- opisywanie czynności odbywających się w danej chwili

-czas Present Continuous

-składanie propozycji

1

16

Wprowadzenie słownictwa związanego z komputerem.

-czas Present Continuous

-kupowanie sprzętu komputerowego

-wyrażenia dnia codziennego

-scenka w sklepie

1

17

Przedimki a/an, the.

- ćwiczenia gramatyczne z przedimkami

- rozumienie tekstu czytanego

1

18

Porównanie czasów teraźniejszych.

-czas Present Simple

-czas Present Continuous

1

 

Semestr II

 

Lp

 

Temat

 

Słownictwo, gramatyka, funkcje językowe

 

  Liczba godzin

1

Wprowadzenie słownictwa związanego ze światem przyrody.

-opisywanie ulubionych miejsc

- pisanie pocztówki

-czas Present Simple

1

2

Stopniowanie przymiotników- stopień wyższy.

-stopniowanie przymiotników

-porównywanie cech przedmiotów i osób

1

3

Stopniowanie przymiotników- stopień wyższy i najwyższy.

-stopniowanie przymiotników

-wyrażanie opinii na temat różnych zwierząt i miejsc

1

4

Stopniowanie przymiotników- ćwiczenia.

-opisywanie miejsc i krajobrazów

-porównywanie miejsc

1

5

Nazwy  miejsc w mieście.

-przyimki miejsca

-określanie położenia miejsc w mieście

1

6

Czasownik „to be” w czasie przeszłym.

-opisywanie czynności wykonywanych w czasie przeszłym

-czasownik „to be”

-wyrażenia There was/ There were

1

7

Wskazywanie drogi.

-czasownik „to be”

-wyrażenia There was/ There were

-wskazywanie drogi

1

8

Rozwijanie umiejętności czytania i pisania.

-opisywanie miast i mniejszych miejscowości

-opisywanie atrakcji turystycznych

1

9

Wprowadzenie słownictwa związanego z pracą i zawodem.

-wypowiadanie się na temat swoich preferencji związanych z przyszłym zawodem

1

10

Czas Past Simple-zdania twierdzące.

-czasowniki regularne

-czasowniki nieregularne

-czytanie za zrozumieniem

2

11

Czasownik modalny „could”.

-relacjonowanie wydarzeń z przeszłości

-rozmowa telefoniczna

1

12

Pisanie listu do przyjaciela.

-pisanie listu prywatnego

-czas Past Simple

-wydarzenia z przeszłości

1

13

Czas Past Simple- ćwiczenia.

-opisywanie sławnych osób, idoli w czasie przeszłym.

1

14

Nazwy państw i narodowości.

-określanie położenia państwa na mapie

-wyrażenie „I would like to”

1

15

Czas Past Simple- przeczenia.

-opisywanie wydarzeń z przeszłości

-czas Past Simple

-opisywanie minionych wakacji

1

16

Czas Past Simple- pytania.

-zaimki pytające

-pytanie o wydarzenia z przeszłości

1

17

Pisanie wiadomości e-mail.

- pisanie e-maila o wydarzeniu z przeszłości

-spójnik „when”, „because”

1

18

Czas Past Simple- podsumowanie wiadomości.

-opisywanie krajów anglojęzycznych.

1