Strona główna → Zarządzenie Dyrektora z dnia 26 października 2020 r.

Zarządzenie Dyrektora z dnia 26 października 2020 r.

Zarządzenie Dyrektora z dnia 26 października 2020 r.  pdf

Zarządzenie
Dyrektora Publicznej Szkoły Podstawowej nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi
im. Ignacego Daszyńskiego w Radomiu
z dnia 26 października 2020 r.

w sprawie zasad organizacji realizacji zadań szkoły związanych z czasowym ograniczeniem funkcjonowania szkoły w związku z COVID-19, w tym zasad organizacji zajęć z wykorzystaniem technik i metod kształcenia na odległość

Na podstawie §1 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. z 2020 r., poz. 493 ze zm.) zarządzam, co następuje:

$1

1.    W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania szkoły zajęcia będą realizowane z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość – nauczanie zdalne.

2.    Na początku roku szkolnego (do 8 września 2020 r.), przeprowadzone zostało badanie dotyczące dostępu uczniów i nauczycieli do infrastruktury informatycznej, oprogramowania i internetu.

3.    Na pisemny wniosek rodziców szkoła użycza sprzęt elektroniczny uczniom, którzy z powodu jego braku nie mogą uczestniczyć w kształceniu na odległość – rodzic zgłasza potrzebę dyrektorowi szkoły.

4.    Uczniom z klas IV-VIII, którzy z uwagi na rodzaj niepełnosprawności lub brak możliwości realizowania zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość w miejscu zamieszkania, dyrektor szkoły:

1) organizuje zajęcia w szkole lub
2) umożliwia realizację zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość na terenie szkoły.

 $2

1.    Kształcenie na odległość odbywa się w formie zajęć prowadzonych zdalnie przez nauczycieli według dotychczasowego planu zajęć dla danego oddziału.

2.    Technologie informacyjno-komunikacyjne wykorzystywane przez nauczycieli do realizacji zajęć w trybie pracy zdalnej to w szczególności: dziennik elektroniczny, strona internetowa szkoły, platforma Microsoft Office 365 (Outlook, Teams), w wyjątkowych przypadkach połączenia telefonicznie, SMS, MMS lub materiały drukowane pozostawiane w szkole.

3.    Nauczanie zdalne jest realizowane z zachowaniem zasad bezpiecznego uczestnictwa
w zajęciach, zgodnie z zasadami zawartymi w „Bezpieczeństwie danych podczas lekcji on-line - dobre praktyki” (zamieszczone na stronie szkoły), w szczególności:

1) uczniowie posiadają indywidualne loginy i hasła dostępu do wykorzystywanych platform;
2) nie należy udostępniać danych dostępowych innym osobom;
3) należy korzystać z materiałów pochodzących z bezpiecznych źródeł;
4) nie należy utrwalać wizerunku osób uczestniczących w zajęciach;
5) nie należy umieszczać na komunikatorach, mailach grupowych: słów, wyrażeń, zwrotów oraz treści powszechnie uznawanych za obraźliwe, wulgarne, piętnujące lub ośmieszające.

4.    Zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość mogą być realizowane
w szczególności:

1)   z wykorzystaniem:

a)    materiałów i funkcjonalności Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej udostępnionej przez MEN pod adresem www.epodreczniki.pl,
b)   materiałów dostępnych na stronach internetowych urzędu obsługującego MEN, stronach internetowych jednostek podległych lub nadzorowanych przez MEN, w tym na stronach internetowych Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisji egzaminacyjnych,
c)    materiałów prezentowanych w programach publicznej telewizji i radiofonii,
d)   innych niż wymienione w lit. a-c materiałów wskazanych przez nauczyciela (np. podręczników, zeszytów ćwiczeń, książek, portalu Wordwall, Learning Apps, platformy e-wf, materiałów pobieranych ze strony internetowej szkoły zamieszczanych przez nauczycieli);

2)   przez podejmowanie przez ucznia aktywności określonych przez nauczyciela, potwierdzających zapoznanie się ze wskazanym materiałem i dających podstawę do oceny pracy ucznia;

3)   z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej (wymienionych w ust. 2) zapewniających wymianę informacji między nauczycielem, uczniem lub rodzicem;

4)   przez informowanie rodziców o dostępnych materiałach i możliwych formach ich realizacji przez ucznia w domu – w przypadku dzieci objętych edukacją wczesnoszkolną oraz uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub z niepełnosprawnościami sprzężonymi;

 $3

1.    Możliwa jest modyfikacja programu nauczania (nie naruszająca podstawy programowej) - modyfikację programu nauczyciel zgłasza do dyrektora szkoły.

2.    Możliwa jest, w porozumieniu z radą pedagogiczną i radą rodziców, modyfikacja w trakcie roku szkolnego realizowanego programu wychowawczo – profilaktycznego - nauczyciele i rodzice mogą na bieżąco zgłaszać potrzebę modyfikacji tego programu.

3.    Możliwa jest, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej, czasowa modyfikacja tygodniowego rozkład zajęć w zakresie zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość lub innego sposobu realizacji tych zajęć - o modyfikacji tygodniowego rozkładu zajęć dyrektor niezwłocznie informuje organ sprawujący nadzór pedagogiczny.

 $4

1.    Tygodniowy zakres treści nauczania i równomierne obciążenie uczniów w poszczególnych dniach tygodnia odbywa się w porozumieniu wszystkich nauczycieli uczących w oddziale - pod kierunkiem wychowawcy klasy.

2.    Nauczyciele zobowiązani są do planowania tygodniowego zakresu treści nauczania ze szczególnym uwzględnieniem;

1)   równomiernego obciążenia uczniów w poszczególnych dniach tygodnia;
2)   zróżnicowania zajęć w każdym dniu;
3)   możliwości psychofizycznych uczniów podejmowania intensywnego wysiłku umysłowego w ciągu dnia;
4)   łączenia przemienne kształcenia z użyciem monitorów ekranowych i bez ich użycia;
5)   ograniczeń wynikających ze specyfiki zajęć;
6)   konieczności zapewnienia bezpieczeństwa wynikającego ze specyfiki realizowanych zajęć.

$5 

1.    Nauczyciel potwierdza udział ucznia w zajęciach zdalnych na podstawie przesłanych zdjęć prac, skanów prac i wykonanych zadań, udziału w zajęciach on-line itp. I odnotowuje się 

w dzienniku elektronicznym w kolumnie oznaczonej „nz” (nauczanie zdalne) – rodzic podaje przyczynę nieobecności ucznia poprzez e-dziennik lub rozmowę telefoniczną w terminie określonym w Statucie szkoły.

2.    W okresie ograniczenia funkcjonowania szkoły rodzic oraz uczeń ma możliwość konsultacji z nauczycielami poprzez e-dziennik, pocztę elektroniczną MS Office365, wiadomości telefoniczne, rozmowy telefoniczne. W związku z wyjątkową sytuacją nauczyciel pozostaje w kontakcie wg potrzeb ucznia i rodzica, i bez zbędnej zwłoki udziela konsultacji i wsparcia.

3.    W trakcie pracy zdalnej monitorowanie postępów uczniów oraz sposób weryfikacji wiedzy i umiejętności uczniów, w tym również informowanie uczniów lub rodziców o postępach ucznia w nauce, a także uzyskanych przez niego ocenach odbywa się z zachowaniem następujących zasad:

1)   przestrzeganie postanowień Statutu w zakresie oceniania z uwzględnieniem specyfiki kształcenia na odległość;
2)   formy monitorowania postępów uczniów i weryfikacji ich wiedzy i umiejętności dostosowuje się do specyfiki przedmiotu oraz możliwości organizacyjno-technicznych uczniów i nauczycieli (m.in. zadania przesyłane i omawiane przez platformę, zdjęcia wykonanych zadań przesyłane przez uczniów, prezentacje, prace projektowe wymagające od uczniów wykorzystania zdobytej wiedzy i umiejętności, odpowiedzi podczas zajęć on-line);
3)   nauczyciele przekazują rodzicom/uczniom informacje o postępach w nauce i uzyskanych przez ucznia ocenach poprzez e-dziennik, e-mail, wiadomość telefoniczną, rozmowę telefoniczną;
4)   o ewentualnych zmianach w sposobie oceny osiągnięć edukacyjnych uczniów nauczyciele informują uczniów i ich rodziców za pomocą dziennika elektronicznego.

$6 

W okresie ograniczenia funkcjonowania szkoły:

1. Za koordynowanie współpracy między nauczycielami, uczniami i rodzicami,
z uwzględnieniem potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych uczniów objętych kształceniem specjalnym lub indywidualnym nauczaniem oraz potrzeb uczniów przybywających z zagranicy korzystających z zajęć nauki języka polskiego i zajęć wyrównawczych z danego przedmiotu - odpowiadają wychowawcy klas i nauczyciele współorganizujący kształcenie integracyjne.

2. Pedagog szkolny koordynuje zadania pracy wychowawczo-profilaktycznej kształcenia na odległość.

$7

Traci moc zarządzenie z dnia 25 marca 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania Publicznej Szkoły Podstawowej nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi im. Ignacego Daszyńskiego w Radomiu.

$8

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 26 października 2020 r.

 

Zarządzenie Dyrektora z dnia 26 października 2020 r.  pdf