Strona główna → Szkoła Dobrego Wychowania

Szkoła Dobrego Wychowania

Informujemy, że Samorząd Uczniowski naszej szkoły wykonywał zadania przewidziane regulaminem ogólnopolskiego konkursu Szkoła dobrego wychowania organizowanego przez Studium Prawa Europejskiego w Warszawie i zdobył tytuł SZKOŁY DOBREGO WYCHOWANIA.

Opiekunowie Samorządu Uczniowskiego p. Edyta Suwała i p. Magdalena Nowak dziękują wszystkim uczniom za udział w konkursie.

Uczniowie zrealizowali zadania uzyskując od jury konkursu maksymalną ilość punktów.

Zadanie 1.

Przeprowadzenie debaty uczniowskiej na temat dobrego wychowania oraz opracowanie Szkolnej Karty Zasad Dobrego Zachowania. Ocena jury na podstawie sprawozdania, prac plastycznych/ pisemnych przesłanych do jury konkursu.

W dniu 4 marca 2016r. odbyła się w naszej szkole debata zorganizowana przez samorząd uczniowski. Tym razem tematem było dobre wychowanie.

Zaproszenia na debatę otrzymały 2 osoby z każdej z klas IV-VI. Przedstawiciele uczniów biorących udział w debacie wykazali się bardzo dużą wiedzą w omawianym temacie. Uczniowie pozytywnie zaskoczyli organizatorów swoim pomysłami.

Plan debaty wyglądał następująco:

   1. Przywitanie gości.
   2. Ogólne informacje o przebiegu debaty.
   3. Dyskusja z uczniami: Dlaczego warto być dobrze wychowanym?, Dlaczego nie warto być dobrze wychowanym?
   4. Podsumowanie debaty.
   5. Opracowanie Szkolnej Karty Zasad Dobrego Zachowania.

Elementem zamykającym debatę było opracowanie Szkolnej Karty Zasad Dobrego Zachowania. 

Wyniki debaty zostaną zaprezentowane wszystkim uczniom na kolejnym apelu wychowawczym.

Organizatorzy debaty dziękują wszystkim uczniom za udział w niej oraz zapraszają do kolejnych.

Zadanie 2.

Zorganizowanie ogólnoszkolnego konkursu  wiedzy, wśród uczniów na temat savoir vivre. Laureaci otrzymają dyplom „Mistrz savoir vivre” przygotowany przez szkołę. Ocena na podstawie sprawozdania, testów wiedzy, prac plastycznych/literackich przesłanych do jury konkursu.

Opis realizacji zadania.

Samorząd Uczniowski zorganizował dla uczniów klas IV-VI dwuetapowy konkurs na temat Savoir vivre. Celem konkursu było propagowanie wśród uczniów kulturalnego zachowania oraz znajomości zasad dobrych manier na co dzień. Pierwszy etap konkursu polegał na wykazaniu się wiedzą i rozwiązaniu zadań testowych. Test składał się z 30 pytań wielokrotnego wyboru.

         TEST SAVOIR VIVRE - pobierz

Do konkursu przystąpiło 25 uczniów. Do kolejnego etapu zakwalifikowało się 7 uczniów.

Celem drugiego etapu było wykazanie się wiedzą w praktyce, uczniowie mieli za zadanie przygotować prawidłowe nakrycie stołu z okazji uroczystego obiadu. Finaliści wykazali się dużym kunsztem wykonania powierzonego im zadania. Nad przebiegiem konkursu czuwało jury: E. Suwała, M. Nowak, H.Majkusiak.

Tytuł „Mistrza savoir vivre” otrzymał Szymon Jeżak z klasy VI b.

Zadanie 3.

Opracowanie krótkich prac pisemnych nt.: „Moje zachowanie świadczy o mnie”. Ocena na podstawie sprawozdania oraz prac przesłanych do jury konkursu.

Opis realizacji zadania.

Zadanie to zrealizowano organizując szkolny konkurs dla uczniów klas III i VI. Do konkursu przystąpiło 36 uczniów. Prace wykonane zostały w różnych technikach, zachwycały swoją pomysłowością i kreatywnością. Jury przyznało pięć nagród głównych i jedenaście wyróżnień. Wręczenie dyplomów odbyło się podczas szkolnego apelu.

Nagrody otrzymali:

Adam Karpeta kl.3 c             I miejsce
Agata Alberska kl. 3c           II miejsce
Piotr Sienokosow kl.3c        II miejsce
Zofia Waśkiewicz kl.3c       III miejsce
Kacper Korcz         kl. 3       III miejsce

Wyróżnienia:

Konrad Walasek            kl. 3e
Martyna Melka               kl. 3e
Mikołaj Głogowski         kl.3e
Jakub Kazimierczak     kl.3e
Kuba Zbiciak                  kl.3e
Kacper Stanios              kl.3c
Katarzyna Chłosta        kl.3c
Maksymilian Wicial       kl.3c
Jan Kwaśnik                   kl.3c
Olaf Krakowski               kl.3c
Zuzanna Romanowska kl. 6 ds.
Barbara Ziewiecka        kl. 6 ds

 Zadanie 4.

Przeprowadzenie międzyklasowych inscenizacji na temat znajomości i stosowania zasad dobrego zachowania na co dzień w stosunku do osób starszych, dorosłych, rówieśników…. Ocena na podstawie sprawozdania, zdjęć przesłanych do jury konkursu.

 Wykonanie:

Samorząd Uczniowski powierzył wykonanie tego zadania uczniom klas piątych i szóstych.  Chętni uczniowie przygotowali i nakręcili krótkie inscenizacje dotyczące znajomości i stosowania zasad dobrego zachowania w różnych miejscach i w stosunku do różnych osób. Ich praca została udokumentowana w formie  krótkich filmików i zaprezentowana  na forum swoich klas podczas zajęć z wychowawcą.

Zadanie 5.

Wykonanie plakatu, którego tematem przewodnim będzie „Mój wygląd świadczy o mnie”. Ocena na podstawie sprawozdania oraz prac przesłanych do jury konkursu.

 Wykonanie

Samorząd Uczniowski zorganizował apel dla klas IV-VI podczas którego uczniowie prezentowali się w strojach na różne okazje. Klasy czwarte przygotowały stroje do teatru i na wycieczkę, uczniowie klas piątych zaprezentowali się w strojach na uroczystości rodzinne i na dyskotekę. Szóstoklasiści wystąpili w strojach różnych dyscyplin sportowych i przypomnieli o zasadach ubioru podczas uroczystości szkolnych.

Wszystko odbyło się w formie pokazu mody wraz z krótkim opisem, nie zabrakło wśród publiczności dyrektora szkoły p. B. Florczaka, który pochwalił uczniów za właściwe kształtowanie postaw wychowawczych i społecznych. Na apelu podsumowano zorganizowany z tej okazji konkurs „Projektant mody”.

 Nagrody otrzymali:

Gabriela Janas                 kl. VI c
Sara Włodarczyk              kl. IV c
Zuzanna Romanowska  kl. VI c
Aleksandra Czarnecka  kl. III ai
Maria Mazurkiewicz       kl. III ai
Anna Janoszek               kl. III ai

 Zadanie 6:

Jestem grzeczny i nie wstydzę się mojego zachowania. Pogadanka z uczniami nt. dobrego i złego wpływu środowiska na wychowanie i zachowanie młodego człowieka. Ocena na podstawie prac pisemnych/plastycznych przesłanych do jury konkursu.

Wykonanie:

Jaki wpływ na nasze wychowanie i zachowanie ma środowisko młodego człowieka omawiano z uczniami na zajęciach z wychowawcą. Uczniowie mają dużą świadomość wpływu otoczenia na ich zachowanie, potrafią odróżnić dobre i złe wzorce, wykazując się coraz większą asertywnością. Podsumowaniem zajęć było wykonanie plakatów przedstawiających omawiany temat. W przygotowaniu ciekawych plakatów i realizacji pomysłów, pomogło uczniom spotkanie z sędzią Anną Marią Wesołowską, które odbyło się w naszej szkole 23 lutego 2016r.