Strona główna → Procedura organizacji pracy szkolnej biblioteki

Procedura organizacji pracy szkolnej biblioteki

 

Przedstawiamy Państwu procedurę organizacji pracy szkolnej biblioteki w PSP nr 1 w Radomiu w okresie pandemii covid – 19, zwrot książek i podręczników zgodnie z wytycznymi MEN, GIS I MZ


1. Nauczyciel bibliotekarz ustala z dyrektorem szkoły i wychowawcą klasy zasady zwrotu książek i podręczników oraz terminy ich oddania do biblioteki szkolnej.
2. Zwrot książek i  podręczników do biblioteki szkolnej odbywać się będzie od 15.06.-19.06.2020 r. oraz 10.06. i 23.06. Każdy uczeń/rodzic zostanie poinformowany przez wychowawcę, na którą godzinę ma przybyć do szkoły, aby uniknąć grupowania się czytelników.
3. Przypomnienie uczniom i rodzicom zasad zwrotu wypożyczonych podręczników i książek zgodnie z zapisami regulaminów (zwrot podręczników w kompletach, usunięcie foliowych okładek, usuniecie zapisanych ołówkiem notatek, zwrócenie uwagi na czystość i estetykę książki - wyprostowane pogięte kartki, sklejone rozdarcia).
4. Za książki i podręczniki zniszczone lub zagubione rodzice/opiekunowie prawni są zobowiązani do zakupu nowej pozycji w ustalonym przez wychowawcę terminie.
5. Uczeń dokonujący zwrotu książek i podręczników dezynfekuje ręce przy wejściu do szkoły, a rodzic  powinien być w maseczce, jeżeli nie ma rękawiczek to dezynfekuje ręce przy wejściu do szkoły.
6. Książki i podręczniki będą zwracane zaraz po wejściu do szkoły( w przedsionku).
7. Nauczyciel bibliotekarz wyznacza miejsce składowania oddawanych książek (pomieszczenie, pudła, itp.). Składowane książki muszą być oznaczone datą, w której zostały przyjęte, aby określić daty zgodnie z zalecanym terminem przechowywania zbiorów w kwarantannie.
8. Osoby dokonujące zwrotu podręczników oraz książek muszą być poinformowane o określonym sposobie przekazania podręczników szkolnych:
Podręczniki zapakowane w reklamówkach należy opisać na zewnątrz: imię, nazwisko ucznia, klasa, data zwrotu oraz ewentualne braki, zniszczenia. Jeżeli uczeń oddaje inne książki, proszę również zapisać ich tytuły.
Książki wraz z podpisaną kartą informacyjną (imię i nazwisko ucznia, klasa) są odkładane w sposób wskazany przez nauczyciela bibliotekarza w określonym pomieszczeniu.
Po upływie kwarantanny komisja dokonuje oceny stanu technicznego zwróconych podręczników.

W sytuacji stwierdzenia zniszczenia rodzic zobowiązany jest do odkupienia podręcznika, o czym zostanie poinformowany za pomocą e - dziennika Librus przez wychowawcę.


                  Termin zwrotu książek i podręczników:

10.06.2020 r.( środa )

Klasa VII d w godz. 15.00-16.00                  wych. p. E. Mroczek

 

15.06.2020 r. ( poniedziałek)

Klasa II b   w godz. 8.00-9.00                       wych. p. D. Dziurzyńska

Klasa II a i  w godz. 9.00-10.00                    wych. p. M. Stępniewska

Klasa I b     w godz. 10.00-11.00                   wych. p. M. Gumińska

Klasa II c    w godz. 11.00-12.00                  wych. p. M. Stępień

Klasa III b    w godz. 12.00-13.00                 wych. p. D. Soroczyńska

Klasa IIIc     w godz. 13.00-14.00                 wych. p. A. Wlazło

Klasa I a i     w godz. 14.00-15.00                 wych. p. A. Kwiatkowska

Klasa VII a i w godz. 15.00-16.00                wych. p. E. Suwała

 

16.06.2020 r. ( wtorek)

Klasa IV a i    w godz. 13.00-14.00              wych. p. A. Różycka

Klasa IV b      w godz. 14.00-15.00              wych. p. I. Kapciak

Klasa VII b     w godz. 15.00-16.00              wych. p. K. Tomczyk

Klasa VII c     w godz. 16.00-17.00              wych. p. L. Kozera

 

17.06.2020 r. ( środa)

Klasa VI d      w godz. 12.30 – 13.30                       wych. p. M. Węgrzycka

Klasa VI a i    w godz. 13.30 – 14.30                       wych. p. A. Kwalińska

Klasa VI c      w godz. 14.30 -15.30                         wych. p. M. Nowak

 

18.06.2020 r. ( czwartek )

Klasa V d       w godz. 13.00-14.00                          wych. p. A. Wichowska

Klasa V c        w godz. 14.00 -15.00                         wych. p. I. Gawrońska

Klasa V a i     w godz. 15.00-16.00                          wych. p. A. Kruk-Maj

Klasa V b       w godz. 16.00-17.00                          wych. p. A. Łazuk

 

19.06.2020 r. ( piątek ) 

Klasa I c         w godz. 9.00-10.00                            wych. p. B. Natora

Klasa VI b      w godz. 11.00-12.30                          wych. p. A. Mężyk

Klasa VIII b    w godz. 12.30- 13.30                         wych. p. A. Chojnacka

Klasa VIII c    w godz. 14.00 – 15.00                       wych. p. M. Bajon

Klasa VIII a    w godz. 15.30 – 16.30                       wych. B. Gawrońska

 

23.06.2020 r. ( wtorek )

Klasa III a i  w godz. 11.00 – 12.00                           wych. p. B. Jędrzejewska

 

Wtorek 12:30 – 15:00 – uczniowie, którzy nie mogli przyjść w wyznaczonym terminie.