Strona głównaProjekty → Erasmus+_2024/25

Erasmus+_2024/25

 

 

 

Uczniowie naszej szkoły, biorący udział w projekcie „Otwórz swój umysł – włącz się!” w ramach programu Erasmus+, współfinansowanego przez Unię Europejską, odbyli kilkumiesięczne przygotowanie językowe. Podczas zajęć doskonalili słownictwo i struktury gramatyczne związane z codzienną komunikacją, podróżowaniem oraz życiem szkolnym za granicą. W ramach utrwalania materiału powstały tematyczne słowniczki, plakaty i lapbooki, które pomogły uczniom w przygotowaniach do wyjazdu.

 

W ramach przygotowania kulturowego do wyjazdu do Sewilli uczniowie biorący udział w projekcie „Otwórz swój umysł – włącz się!” w ramach programu Erasmus+, współfinansowanego przez Unię Europejską poznawali historię miasta, lokalne święta, elementy kuchni hiszpańskiej oraz zasady savoir-vivre’u w kontaktach międzynarodowych. Oglądali filmy, analizowali autentyczne materiały kulturowe i brali udział w dyskusjach, które pozwoliły im lepiej zrozumieć hiszpańską rzeczywistość. Ciekawym elementem były także zajęcia kulinarne, podczas których uczniowie przygotowywali tradycyjne hiszpańskie potrawy, takie jak tortilla czy churros, poznając smaki i zwyczaje kulinarne regionu Andaluzji.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W czasie ferii, zorganizowano zajęcia z języka angielskiego, uwzględniające indywidualne potrzeby uczestników projektu, co pozwoliło na dopasowanie materiału do oczekiwań uczniów.

Odbyły się również zajęcia o charakterze psychoedukacyjnym, które zapewniły uczniom wsparcie emocjonalne, pomoc w radzeniu sobie ze stresem oraz umiejętności funkcjonowania w nowym, międzynarodowym środowisku.

Uczniowie uzyskali również wsparcie w postaci zorganizowania zajęć z języka hiszpańskiego,  które pomogły im zdobyć umiejętności komunikacyjne w obcym kraju.

Erasmus+ w Sewilli – „Otwórz swój umysł – włącz się!”

Dziesięcioro uczniów naszej szkoły uczestniczyło w lutym 2025 roku w mobilności do Sewilli w ramach programu Erasmus+, współfinansowanego przez Unię Europejską. Realizując projekt „Otwórz swój umysł – włącz się!”, odwiedzili hiszpańską szkołę IES Cantely w Dos Hermanas, gdzie poznali lokalnych uczniów oraz system edukacji.

Podczas pobytu młodzież zwiedziła najpiękniejsze zakątki Sewilli, między innymi: Złotą Wieżę, Plac Hiszpański, Arenę Byków i Muzeum Sztuk Pięknych. Kosztowali tradycyjnych przysmaków, takich jak churros, i wybrali się na wycieczkę do malowniczego Setenil de Las Bodegas.

Codziennie doskonalili język angielski i hiszpański – zarówno na lekcjach, jak i w codziennych sytuacjach. Uczyli się tolerancji wobec innych kultur, korzystali z IT do prezentacji pomysłów i poruszania się po mieście, a także brali udział w grach terenowych.

Ważnym elementem wyjazdu była edukacja ekologiczna – uczniowie poszerzyli swoją wiedzę o ochronie środowiska podczas wizyty w oceanarium.

To była niezapomniana przygoda pełna nauki, kultury i otwartości na świat!

fotorelacja poniżej

Mobilność kadry - kursy językowe w Setubal

W czerwcu grupa 10 nauczycieli udała się do Setúbal na kursy językowe "Basic English" i "Basic Portuguese". Kursy obejmowały elementy wykładowe, warsztatowe oraz zajęcia w terenie, które pozwalały utrwalić nabytą wiedzę w sposób praktyczny. Nauczyciele mieli okazję obserwować różne metody nauczania oraz poznawać nowe podejścia do pracy z uczniem. Rozwinęli swoje umiejętności językowe, a także kompetencje związane z samodoskonaleniem, co ma bezpośredni wpływ na proces nauczania. Dodatkowo nawiązali międzynarodowe przyjaźnie, które mogą stać się przyczynić do realizacji kolejnych projektów.

fotorelacja poniżej

Mobilność kadry - kursy metodycnzo - informatyczne w Maladze

W lipcu grupa 10 nauczycieli, z których pięcioro uczestniczyło w kursie metodycznym "STEAM - the new way of teaching and learning", a pięcioro w "Coding and Robotics", wyjechała do Malagi. Kursy te pozwoliły nauczycielom poznać nowoczesne metody i narzędzia dydaktyczne, które mogą być wykorzystane w codziennej pracy w szkole. Rozwinęli swoje kompetencje w zakresie nauczania przedmiotów STEAM, poznali innowacyjne techniki pracy z uczniami i mogli obserwować różnorodne podejścia do nauczania z wykorzystaniem technologii. Dzięki tym doświadczeniom szkoła zyskała nauczycieli wyposażonych w nowe umiejętności i inspiracje, które wzbogacą proces nauczania oraz umożliwią wdrażanie innowacyjnych rozwiązań w edukacji.

fotorelacja poniżej

Wdrażanie efektów i upowszechnienie projektu  

Lekcja z wykorzystaniem narzędzia Scratch, łącząca język angielski, biologię i informatykę.

 

Lekcja w języku angielskim, w której uczniowie wykorzystali konstrukcje LEGO oraz aplikację LEGO Slow Motion, aby wprowadzić obliczenia matematyczne i przedstawić cechy podzielności na praktycznym przykładzie problemu ekologicznego – wycinki drzew.

   

Uczniowie klas starszych, pod kierunkiem nauczyciela, poznawali oprogramowanie LEGO WeDo 2.0 oraz LEGO Spike Essential, zdobywając wiedzę i umiejętności niezbędne do wprowadzenia tych elementów edukacyjnych wśród uczniów klas młodszych.